GS-kortet Mastercard
Förmånligt betal- och kreditkort utan årsavgift.
- Ingen årsavgift
- Upp till 55 dagars räntefri kredit
- Generösa kortförsäkringar utan självrisk
Förmånligt betal- och kreditkort utan årsavgift.
GS-kortet Mastercard är speciellt framtaget för dig som medlem i ett LO-förbund. Handla tryggt på nätet och i butik. Betala med kortet så får du en samlad räkning nästa månad, i praktiken upp till 55 dagars räntefri kredit. Kortet ger dig en mängd förmåner och dessutom riktigt bra villkor om du vill dela upp betalningen.
Betala hela månadsfakturan på förfallodagen. Ingen extra kostnad.
Det ger upp till 55 dagars räntefri kredit.
Gör en egen betalningsplan,
minsta belopp står på fakturan.
Ränta tillkommer för nyttjad kredit.
6, 12 eller 24 månader.
Delbetalningsavgift 39 kr/månad.
Ingen uppläggningsavgift. Ingen ränta.
När du köper en vara eller betalar mer än hälften av en resa med kortet ingår en rad kompletterande försäkringar som du annars får betala extra för. Alla helt utan självrisk!
Med bland annat avbeställningsskydd, förseningsförsäkring och olycksfallsförsäkring. Gäller för hela familjen upp till tre generationer och tre vänner.
Prisskydd som kan ge dig mellanskillnaden tillbaka om du hittar samma vara till ett lägre ordinarie pris.
Allriskförsäkring som gäller för det mesta du köper med kortet, om oturen skulle vara framme.
Gäller för reparation, utbyte eller ersättning vid skada eller stöld, dock ej mobiler, kameror eller datorer.
Tillverkarens garanti utökas med ett år, upp till max tre år.
Kan ge dig ersättning för exempelvis teater- eller konsertbiljetter om du, en medföljande eller någon närstående skulle bli sjuk.
Pengarna är skyddade vid t ex konkurser eller utebliven leverans.
När du betalar med LO Mervärde Mastercard, till skillnad från vanliga bankkort, är pengarna skyddade om du skulle bli drabbad av att beställda varor inte levereras, flyg eller föreställningar blir inställda eller om företag går i konkurs.
Du får även ett aktivt skydd mot kortbedrägerier, som fungerar på nätet och i butik i hela världen.
Genom att kortet inte är kopplat till ett bankkonto, har du alltid chans att reklamera utgifter innan du betalar.
I appen, som du loggar in på med BankID håller du koll på saldot, vad du handlar, och när allt ska betalas. Du kan även se din PIN-kod och höja kreditgränsen. Om du vill kan du enkelt lägga till Delbetalning.
Tips: Om du har problem att logga in i LO Mervärde-appen kan du kontrollera att du har den senaste versionen av appen, och sedan testa igen. Om det fortfarande inte går att logga in kan du behöva ta bort appen och ladda ner den igen.Ladda in kortet i telefonen eller klockan och betala kontaktlöst med Apple Pay, Google Pay eller Samsung Pay. Det är säkert och smidigt i såväl butik som i appar och på nätet.
Precis som ditt kort, utan årsavgift och med samma kortförmåner. Kopplat till samma konto, men specificerat för sig. Tillsammans får ni full koll på era utgifter.
Beställ extrakort på Mina sidorSuperdealen är ett förmånsprogram för dig med LO Mervärde Mastercard. När Superdealen är igång får du alltid minst 15 % rabatt i utvalda butiker under kampanjperioden, både i butik och online – utöver butikens befintliga rabatt!
Håll utkik på mejl och SMS så du inte går miste om dina erbjudanden och rabattkoder!
Här hittar du svar på nästan allt som rör LO Mervärde Mastercard. Om du vill se mer om dina transaktioner, fakturor eller annan information om just ditt kreditkort kan du logga in på Mina sidor.
För frågor om kreditkortet är du såklart också välkommen att kontakta vår kundservice på telefonnummer 0771-94 94 00.
Öppet 9–18 helgfria vardagar.
En förutsättning för att kunna ha GS-kortet Mastercard är att kortinnehavaren är medlem i ett förbund. Om du går ur kommer du inte längre att ha rätt till medlemskortet eller GS-kortet Mastercard eftersom det är en medlemsförmån. Kortinnehavaren kommer att få ett brev som meddelar när GS-kortet Mastercard kommer att avslutas. Även om ditt kort avslutas och du inte längre kan göra köp kommer du att kunna fortsätta betala utestående saldo enligt gällande villkor. Om du vill kan du ansöka om ett nytt betal- och kreditkort från Entercard.
Alla banker och finansinstitut är enligt lag skyldiga att ha uppdaterad information om sina kunder, även känt som kundkännedom. Det betyder att vi behöver ha korrekt och uppdaterad information om dig och din avsedda användning av våra produkter, och behöver ställa några frågor till dig.
Om du väljer att inte svara på våra frågor kan vi behöva spärra dina produkter tillfälligt eller till och med avsluta din kundrelation med oss. Detta på grund av att vi inte har tillräcklig kunskap om dig.
Du kan läsa mer om Kundkännedom här:
Nej, kortet är ett fristående betal- och kreditkort som inte är kopplat till något bankkonto. Oavsett vilken bank du har kan du ha GS-kortet Mastercard som komplement till ett bankkort. I slutet av varje månad får du en månadsfaktura som ger en översikt över periodens alla köp och kontantuttag. Du kan kontrollera transaktionerna innan du betalar.
Att ett kort inte fungerar i en butik kan bero på en mängd olika saker. Är det ett enstaka tillfälle kan butiken, för ett ögonblick, tappat kommunikationen med Entercard som kortutgivare och kan därmed inte kontrollera att kortet är giltigt. Uppmana butikspersonalen att göra ett nytt försök.
Anledningen till att ditt kort inte fungerar kan också bero på att du har överskridit din kredit. Du får snabbt besked om hur mycket som finns kvar att utnyttja på kortet genom att Logga in på Mina sidor, eller ringa Kundservice Talsvar på 0771-94 94 00. Ha din kod till Kundservice tillhands. Koden finns på din månadsfaktura. Kortets chip eller magnetremsa kan också ha blivit förstörda. Om detta har inträffat, kontakta Entercard Kundservice på 0771-94 94 00 för att beställa ett ersättningskort.
En förutsättning för att kunna ha GS-kortet Mastercard är att kortinnehavaren är medlem i ett förbund. Om du går ur kommer du inte längre att ha rätt till medlemskortet eller GS-kortet Mastercard eftersom det är en medlemsförmån. Kortinnehavaren kommer att få ett brev som meddelar när GS-kortet Mastercard kommer att avslutas. Även om ditt kort avslutas och du inte längre kan göra köp kommer du att kunna fortsätta betala utestående saldo enligt gällande villkor. Om du vill kan du ansöka om ett nytt betal- och kreditkort från Entercard.
Grundkraven för att ansöka om GS-kortet Mastercard:
En sedvanlig kreditprövning görs på varje ansökan av Entercard som är kreditgivare. Medlemmar kan beviljas en köp- och kreditgräns mellan 5 000 och 60 000 kronor.
Vi vill att du som Mervärde Mastercard-kund ska känna dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter. Därför välkomnar vi nu GDPR (General Data Protection Regulation) som ersätter svenska PUL (Personuppgiftslagen) i Sverige den 25 maj 2018. GDPR kommer också att börja gälla i hela EU under året.
Den nya lagen ger dina personuppgifter – som bland annat används för att skicka relevant och intressant information till dig – ett ännu starkare skydd. Du får även större möjlighet att påverka dina uppgifter som ligger till grund för vilken information du får av oss.
Du kan läsa mer om hur vi samlar in, behandlar och sparar dina personuppgifter här.
Kontantuttagsavgiften är på 3 % av uttaget belopp eller lägst 45 kr. Observera att det även räknas som ett kontantuttag när du löser ut ett paket på posten eller växlar pengar på till exempel Forex.
Valutaväxlingsavgift 1,65 % tillkommer alltid när du gör köp eller tar ut pengar utomlands.
Kursomräkningen görs när transaktionen passerar Mastercards system, vilket inte alltid är på transaktionsdagen. Det tillkommer ett administrativt påslag om 1,65 % på valutakursen.
Årsränta är den kreditränta som utgår när en kortinnehavare väljer att delbetala (det vill säga inte betala hela utgående saldo) sin månadsfaktura över ett helt år.
Månadsränta är årsräntan delad på tolv månader det vill säga kreditränta per månad. Till exempel, om årsräntan är 18 % blir månadsräntan 1,5 %. Du väljer själv hur stora betalningar du vill göra. Dock måste minst 3 % av skulden betalas varje månad, lägst 150 kronor. Beroende på när i månaden du handlar får du upp till 55 dagars räntefritt köp. Väljer du att betala delar av din månadsfaktura tillkommer ränta.
Den effektiva räntan är den sammanlagda kreditkostnaden – kreditränta plus avgifter (så som aviavgift) – uttryckt i en årlig procent av kreditbeloppet. Den effektiva räntan är ett verktyg för att jämföra olika krediter med varandra.
Den aktuella årsräntan hittar du på din månadsfaktura eller i kortvillkoren. För att få fram månadsräntan delar du årsräntan med tolv. Räntan räknas från fakturans förfallodatum fram till beloppet är betalt.
Beroende på när i månaden du handlar har du möjlighet att få upp till 55 dagars räntefri kredit och som minst 28 dagar. Om du betalar hela ditt utgående saldo varje månad får du räntefri kredit på alla dina köp.
Ja, det är den och Entercard rapporterar in uppgifterna till Skatteverket. Inrapporterad ränta redovisas på månadsfakturan i januari månad.
Betalar du med ditt Mervärde Mastercard har du alltid 15 öre rabatt per liter drivmedel på Preems bemannade stationer. Du hittar de bemannade stationerna på Preems hemsida.
Rabatten dras inte av vid tankningstillfället utan på din nästkommande månadsfaktura. Tänk på att om du själv har anslutit dig till Preems rabattsystem så får du rabatten den vägen istället för via Mervärde Mastercard. Rabatten gäller inte på automatstationer.
Du kan teckna tilläggsförsäkringen Betalningsskydd Plus genom att logga in i Mina sidor, där kan du läsa mer om försäkringen, och beställa. När du bekräftat beställningen, läggs försäkringen automatiskt till som en tjänst på ditt konto.
Om du har frågor gällande ditt skydd kan du kontakta Entercard direkt, eller Willis som är försäkringsadministratör.
Kontakt Entercard
Telefon: 0771-94 94 00
Kontakt Willis
Telefon: 08-5463 59 96
E-post: betalningsskydd@willis.com
Klicka här för att komma till de fullständiga villkoren och skadeblanketter.
Önskar du att avbeställa Betalningsskydd, gör du detta på samma plats i Mina sidor.
Du ansöker via Mina sidor.
När du loggat in på Mina sidor gör du så här:
Om du stöter på problem, kan du ringa Kundservice på telefon 0771- 94 94 00.
Det går alldeles utmärkt. Fördelen med tjänsten räntefri delbetalning är att du vet exakt hur mycket det kommer att kosta per månad för ett specifikt köp. Du bestämmer också i förväg hur lång tid du vill betala av köpet. Många tycker det är en fördel.
Avgift delbetalning 39 kr per månad. Ex. vid köp på 10 000 kr.
6 månader: effektiv ränta, 8,28%, sammanlagt belopp att betala 10 234 kr, månadsbelopp 1705 kr.
12 månader: effektiv ränta, 8,87%, sammanlagt belopp att betala 10 468 kr, månadsbelopp 872 kr.
24 månader: effektiv ränta, 9,10%, sammanlagt belopp att betala 10 936 kr, månadsbelopp 455 kr.
Du kan välja mellan 6, 12 eller 24 månader
Du har möjlighet att lägga upp alla köp mellan 3 000 kr och 20 000 kr som en räntefri delbetalning. Observera att det måste vara ett helt köp och att det måste ske inom 30 dagar från inköpsdatum. Du kan lägga upp hur många köp du vill förutsatt att du har en kreditlimit som täcker dina köp.
Istället för att ta en butikskredit kan du lägga upp dina kortköp med GS-kortet Mastercard med fast delbetalning. Du betalar samma belopp varje månad.
En e-faktura är ett elektroniskt dokument som skickas direkt till din internetbank och fungerar precis som månadsfakturan du får idag. Att få e-faktura är helt gratis, du slipper alltså aviavgiften på 35 kronor per månad.
Om du vill ansluta ditt GS-kortet Mastercard till e-faktura gör du det i din internetbank, genom att söka efter fakturamottagare ”Mervärde”.
Extrainbetalningen sätts in på samma bankgironummer som de ordinarie månadsfakturorna (BG 5122-5860) med samma OCR-nummer. OCR-numret finner du på din månadsfaktura och det är alltid samma OCR nummer.
Du kan välja mellan att betala hela månadsfakturan (motsvarande ”totalt utgående saldo”) på en gång eller att dela upp betalningen. Lägsta belopp att betala är 3 % av skulden eller minst 150 kronor (motsvarande ”lägst att betala”). Om du väljer att betala hela månadsfakturan utgår ingen ränta. Om du väljer att dela upp betalningen utgår ränta. Aktuell räntesats finner du på din månadsfaktura eller i kortvillkoren.
Månadsfakturan innehåller köp gjorda mellan den 14:e i den föregående och den 13:e i innevarande månad (förutsatt att dessa dagar inte infaller på en röd dag). På din månadsfaktura framgår det vilken period köpen avser.
Om du har flyttat och gjort adressändring hos Skatteverket så uppdateras detta automatiskt i vårt system efter ett par veckor. Om du trots ändring hos Skatteverket inte har fått fakturan från oss så är det viktigt att du kontaktar oss innan förfallodatum. Enklast meddelar du nya adressen via Mina sidor.
Svara aldrig på ett e-postmeddelande som du misstänker är falskt. Klicka inte heller på länkar i mejlet. Ta alltid kontakt med kundservice@entercard.com om du får ett sådant mejl. Om du redan har uppgett dina kortuppgifter eller annan personlig information, kontakta spärrservice på telefon: 0771 – 24 15 00.
Det kan handla om ett falskt e-postmeddelande om avsändaradressen och/eller domännamnet inte tillhör Entercard. Ett annat exempel är om du ombeds att lämna ut dina kortuppgifter för att ditt köp ska kunna genomföras eller för att kortet inte ska spärras.
Bedrägeri via e-post eller sociala nätverk kallas även för phishing och är en metod som syftar till att samla in känslig information från dig. När avsändaren fått in informationen är tanken att informationen skall användas i olagligt syfte som t ex att ta ut pengar från ditt bankkonton, stjäla din identitet.
Lämna inte ut personlig information
En tumregel är att LO Mervärde eller Entercard aldrig ber dig, via e-post eller andra sociala medier, att lämna ut dina koder, personnummer eller kredit – och bankkortsnummer. Om du får ett sådant mejl, bör du vara extra försiktig. Det kan vara en bedragare som försöker lura till sig personlig information.
När du betalar med ditt GS-kortet Mastercard ingår två olika försäkringar helt utan extra kostnad:
Kompletterande kortförsäkring – Resor
När du betalar mer än 50 procent av din resa med GS-kortet Mastercard ingår en försäkring som gäller när du är ute och reser. Unikt för försäkringen är att den ger ett skydd för upp till tre generationer och/eller för tre vänner i resesällskapet, förutsatt att du betalat för alla med kortet. T ex kan avbeställningsskyddet gälla vid resor för både dig själv, dina barn och dina föräldrar. Bokar du hyrbil gäller självriskeliminering upp till 20 000 kr, såväl på resa i Sverige som utomlands.
Köpförsäkring
Du har även en Köpförsäkring när du handlar med GS-kortet Mastercard som gäller när du betalar hela varan med kortet. Den ger dig bl a möjlighet att få tillbaka mellanskillnaden om du har köpt en vara till ordinarie pris och sedan hittar samma vara till ett lägre ordinarie pris. Försäkringen är utan självrisk. Vilka varor som ingår i försäkringsskyddet kan du läsa mer om under fullständiga villkor nedan.
Du kan enkelt anmäla en skada direkt på Europeiska ERVs hemsida. Klicka här för att göra en skadeanmälan.
Dina kortuppgifter hittar du på baksidan av ditt GS-kortet Mastercard. Om du inte har ditt fysiska kort tillgängligt kan du enkelt hämta dina kortuppgifter direkt i LO Mervärde Mastercard-appen*.
Gör såhär:
*Är du ny kund kan det dröja upp till 3 arbetsdagar innan dina kortuppgifter syns i appen.
En kod med tre siffror som finns tryckt på signaturpanelen på baksidan av ditt kort. Denna kod efterfrågas ofta av säkerhetsskäl när du ska betala med kort på nätet.
Du väljer själv hur du vill hålla koll på ditt saldo och dina transaktioner. Vi erbjuder dig flera olika alternativ. Vill du kunna se flera transaktioner, din kreditgräns mm, finns LO Mervärde App att ladda ner från App Store och Google Play. Till sist finns vår egen kortwebb, Mina Sidor, där alla våra tjänster är tillgängliga, t ex om du vill lägga upp en räntefri delbetalning. Mina Sidor når du via LOmervärde.se under rubriken Mastercard. Du måste kunna identifiera dig via BankID för att kunna logga in.
Du kan även kontakta oss via telefon:
Dina kortuppgifter hittar du på baksidan av ditt GS-kortet Mastercard. Om du inte har ditt fysiska kort tillgängligt kan du enkelt hämta dina kortuppgifter direkt i LO Mervärde Mastercard-appen*.
Gör såhär:
*Är du ny kund kan det dröja upp till 3 arbetsdagar innan dina kortuppgifter syns i appen.
Cirka två veckor innan giltighetstiden på ditt nuvarande kort går ut får du ett nytt kort hem i brevlådan. Du behåller din nuvarande PIN-kod.
Med ett betal- och kreditkort får du en månatlig faktura istället för att köpet dras direkt från ditt lönekonto. På månadsfakturan redovisas alla köp och kontantuttag under den senaste perioden. Du kan varje månad välja om du vill betala hela beloppet du utnyttjat eller dela upp betalningen över en längre tid, dock måste minst 3 % av skulden betalas varje månad eller lägst 150 kr. Betalar du hela beloppet senast på förfallodagen utgår ingen ränta men väljer du att dela upp din månadsfaktura (det vill säga utnyttja din kredit) tillkommer ränta från fakturans förfallodag.
Mastercard SecureCode är en säkerhetstjänst som används för att minsta risken för bedrägerier. Det är upp till varje nätbutik eller leverantör att själv välja om de vill erbjuda Mastercard SecureCode. Tjänsten innebär i korthet att du som kund identifierar dig med Mobilt BankID eller lösenord och SMS i samband med kortköp på internet.
Din kod finns på månadsfakturan.
Hantering av kort:
Kortet är personligt och får inte lämnas till eller användas av någon annan än den som kortet är utfärdat på. Kortet är en värdehandling och ska förvaras och hanteras på samma sätt som pengar och andra värdehandlingar. Du måste skydda dig mot att kortet används obehörigt. Kortet får till exempel inte lämnas kvar obevakat på hotellrum, annat tillfälligt boende eller i fordon, väska, jackficka eller liknande som inte är under uppsikt.
Skriv namnteckning på ditt nya kort så fort du får det. Om du fått ett ersättningskort ska du klippa sönder det gamla kortet.
Hantering av PIN.
Logga in på Mina sidor med BankID eller Mobilt BankID. Under ”Min PIN” i vänstermenyn kan du komma åt din PIN-kod. Välj ”Glömt PIN-kod” och följ instruktionerna. Har du några frågor så kan du även kontakta Kortservice, 0771-94 94 00.
Ja, logga in på Mina sidor med BankID eller Mobilt BankID. Klicka på ”Min PIN” i vänstermenyn. Där kan du se din PIN-kod eller välja en ny PIN-kod.
Tänk på att om du väljer en ny kod kommer ett nytt kort att skickas hem till dig, något som är bra att tänka på om du exempelvis köpt en biljett som är kopplad till kortnumret.
Om du förlorat ditt kort ska du spärra det omedelbart. Inom Sverige ringer du 0771 – 24 15 00, och från utlandet +46 771 24 15 00. Du kan spärra ditt kort dygnet runt.
Om du upptäcker ett köp eller uttag på ditt kort som du inte har gjort ska du skyndsamt reklamera transaktionen till Entercard. Det gör du genom att logga in på Mina sidor, eller genom att fylla i denna blankett.
Om du är osäker på en transaktion kan du kontakta Kundservice på 0771-94 94 00. Du kan även läsa mer om obehöriga transaktioner i kortvillkoren.
Om du vill få en lägre köp- och kreditgräns kontaktar du Entercard Kundservice på 0771-94 94 00.
Du kan ansöka om en högre köp- och kreditgräns på följande sätt:
Om du vill ansöka om en högre köp- och kreditgräns behöver Entercard relevant information om dina inkomstförhållanden mm. Entercard gör sedan en ny kreditprövning.
Du loggar in med BankID via den här länken för att nå Mina sidor.
Kursomräkningen görs när transaktionen passerar MasterCards system, vilket inte alltid är på transaktionsdagen. Det tillkommer ett administrativt påslag om 1,65 % på valutakursen.
Betal- och kreditkortet är inte kopplat till ditt lönekonto. Detta innebär att köp och transaktioner redovisas tydligt på ett separat månadsfaktura varje månad som du kan kontrollera innan du betalar.
Entercard rekommenderar att du alltid betalar i lokal valuta när du är utomlands. Det kan innebära extra kostnader att betala i svenska kronor, eftersom handlarna själva sätter växelkursen.
När du betalar med ditt GS-kortet Mastercard ingår två olika försäkringar helt utan extra kostnad:
Kompletterande kortförsäkring – Resor
När du betalar mer än 50 procent av din resa med GS-kortet Mastercard ingår en försäkring som gäller när du är ute och reser. Unikt för försäkringen är att den ger ett skydd för upp till tre generationer och/eller för tre vänner i resesällskapet, förutsatt att du betalat för alla med kortet. T ex kan avbeställningsskyddet gälla vid resor för både dig själv, dina barn och dina föräldrar. Bokar du hyrbil gäller självriskeliminering upp till 20 000 kr, såväl på resa i Sverige som utomlands.
De flesta länder accepterar kortbetalningar med Mastercard. Vi rekommenderar att du för säkerhetsskull hör med ambassaden/konsulatet för det land du tänker besöka. Information om var du kan hitta uttagsautomater finns på Mastercards webbplats.
Ja, du kommer alltid åt dina kortuppgifter direkt i appen genom att göra följande*:
*Är du ny kund kan det dröja upp till 3 arbetsdagar innan dina kortuppgifter syns i appen.
Du betalar din faktura med Swish i LO Mervärde Mastercard appen.
Gör så här:
1. Logga in i LO Mervärde Mastercard-appen med Mobilt BankID.
2. Gå till ”Fakturor” i menyn, där din faktura syns så fort den blir tillgänglig (senast den 25:e i månaden).
3. Tryck på ”Betala med Swish”.
4. Gå vidare med betalningen i Swish.
5. Klart!
Du kan använda Swish en gång för varje faktura som skapas.
Om du gör en Swish-betalning för att betala din faktura, registreras det direkt. I sällsynta fall kan uppdateringen i appen dröja till kl 20.00, men oftast kan du se att du betalat fakturan genom att logga ut och in igen i appen.
Ja. Var god kontakta kundservice om det händer.
På Mina sidor kan du föra över pengar till ditt bankkonto eller betala fakturor. En förutsättning är att det finns kreditutrymme på ditt kort. Tänk på att ränta tillkommer från dag ett.
Fakta om kortet: Med ditt betal- och kreditkort som ingår i Mervärde kan du göra betalningar och ta ut kontanter. Ordinarie årsavgift 0 kr. Kreditränta f.n. 17,90 % (2023-11-01), rörlig. Vid en utnyttjad kredit på 20 000 kr är den effektiva räntan 15,31 % vid betalning med e-faktura (19,64 % med pappersfaktura) och det sammanlagda belopp som ska betalas är 21 568 kr vid betalning med e-faktura (21 988 kr med pappersfaktura). Beloppet är uträknat utifrån ett exempel där krediten är återbetald på 12 månader och att 39 räntefria dagar utnyttjas samt att krediten nyttjas utan avgift för kontantuttag. Kontantuttag kostar 3 % av uttaget belopp, dock lägst 45 kr per uttag. Valutaväxlingspåslag är 1,65 % på valutakursen. Betalas inte hela kontoskulden på en gång ska kontoskulden återbetalas genom månadsvisa betalningar om lägst 3 %. Inbetalningsbeloppet är dock lägst 150 kr, men högst skulden på kontot. Aviavgiften är 35 kr/månadsfaktura, 0 kr om du använder e-faktura. Avtalet gäller tillsvidare och ångerrätt gäller. LO Mervärde samarbetar med Entercard Group AB och är kreditförmedlare avseende betal- och kreditkortet. Kreditgivare: Entercard Group AB (org nr 556673-0585) 105 34 Stockholm. Företaget står under tillsyn av Finansinspektionen. Försäkringsgivare ERV.
Räkneexempel: Avgift delbetalning 39 kr per månad, exempel vid köp på 10 000 kr. 6 månader: effektiv ränta, 8,28%, sammanlagt belopp att betala 10 234 kr, månadsbelopp 1705 kr. 12 månader: effektiv ränta, 8,87%, sammanlagt belopp att betala 10 468 kr, månadsbelopp 872 kr. 24 månader: effektiv ränta, 9,10%, sammanlagt belopp att betala 10 936 kr, månadsbelopp 455 kr.
Få LO Mervärdes nyhetsbrev varje månad till din inkorg.
Genom att logga in låter jag LO Mervärde göra en kontroll av min medlemsstatus. Detta görs genom att mitt personnummer stäms av mot förbundets medlemsregister.
Member check